Úspěšně vybráno

Diskuse Jak na crowdfunding byla míněna pro ty, kdo ví, co to je a jaké podmínky mají nejznámější české a zahraniční portály. I my to víme, přesto jsme si i tak něco nového odnesli.

  • Kickstarter diskvalifikuje své kampaně, pokud zjistí, že je doplácíte do cílové částky. (Pokud ale nevyberete cílovou částku, peníze se vrací sponzorům.)
  • Na Indiegogo se k penězům dostanete, i když nedosáhnete cílové částky. Ale nově se platí za úmístění na jejich stránkách. Nad rámec provize z vybrané částky.
  • Pokud pro snadnější kampaň zakládáte firmu v zahraničí, jděte do USA. Podle Davida Paškeviče, který uspěl s 3D perem, to jeho firma vzdala v bližší Velké Británii po 4 měsících překonávání byrokratických překážek.

Peníze dostanou ti zábavní

  • Pro úspěšnou crowdfundingovou kampaň je třeba počítat velkým osobním nasazením – s neustálým kontaktem s dárci. A taky s výdaji na kreativu, reklamu a PR. Panelisti odhadovali marketingový budget na 5 – 10 procent z vybrané částky.
  • Chovejte se k přispěvovatelům jako k nejlepším kamarádům. David strávil na podpoře kampaně denně 3 – 5 hodin.
  • Jakmile dosáhnete alespoň dílčího úspěchu, chlubte se. Lidé chtějí být spojováni s úspěšnými projekty.
  • Nejvíce fungují dárky, za které lidé zaplatí míň, než pak budou stát v distribuci. A hlavně dostanou něco, co nikdo jiný nemá.
  • Popisek k projektu už nestačí. “Crowdfunding si lidé pletou s eShopem. Není to obyčejný nákup, jde spíš o showbyznys. Peníze získáte hlavně, když jste zábavní,” říkal Jan Látal z reklamky Družina.
  • Vojtěch Kozlík z Cesta Domů ukázal video, které bylo úspěšné. Vybralo zdravotním sestrám na nové auto a ještě zbylo i na pneumatiky.
  • Všechno důležité se dá říct do minuty. Hlavní je pobavit.

Petr Tomek ze Startovače měl spoustu skvělých postřehů o tom, co jim na Startovači funguje a co ne. Dávalo to smysl, ale nebyl čas, aby to rozebral do detailů. Pokud se někdy (znova) pustím do crowdfundingu, vytáhnu ho na kafe nebo zajdu na oficiální konzultaci.

-js-