Tags

Related Posts

Share This

#NMI2015

Přinášíme vám postřehy z letošní konference New Media Inspiration, která se konala 21. února 2015 v Praze. Setkali se tady akademici, geeci a lidi z marketingu, tvorby obsahu a sociálních sítí. Obsah byl různorodý, někdy až nesourodý, ale určitě plný inspirace.

V BBC se prototypuje

“Výzvou vývoje v médiích nejsou dnes už technologie, ale předvídání chování uživatele,” vysvětloval Jiří Jeřábek, Interaction Designer z BBC Research & Development. „Prototypujeme. Je to sice drahé a časově náročné, ale stojí to za to.”

Vyzkoušejte třeba @radiotagbot na Twitteru, kterému tweetnete a vrátí vám, co je na programu včetně časové stopy. Aktuální prototypování BBC můžete sledovat na http://www.bbc.co.uk/taster/.

Ne všechno, co se testuje, se realizuje. Například projekt Sibyl, ve kterém si uživatel vytvářel vlastní šablonu obsahu filtrováním líbí nebo nelíbí. “Fungovalo to skvěle, ale neslučovalo se to s posláním BBC, tedy rozšiřovat obzory diváka a vzdělávat ho. Takto by zůstal totiž v informační bublině,” říkal Jeřábek.

Smartphone 2.0 jako budoucnost?

Co takhle mobil, který vnímá náš kontext a nemusíme se pořád někam proklikávat, a prostě to udělá sám automaticky? Bude umět změřit kontext, dedukovat, mít zkušenosti a na základě toho všeho je pak akce: vykonat nebo nevykonat.

Například jdete na letišti a automaticky se vám na mobilu zobrazí boarding pass. Toho využili třeba ve Virgin Atlantic za pomocí iBeaconů. Tyto „signálové majáčky“ našly praktické využití i v uměleckých galeriích a zprostředkovávají tak interaktivní zážitek z návštěvy. Dalším příkladem je Nivea, která rozdávala jako dárek k časopisu náramek, umožňující rodičům dohlížet na dálku na dítě.

V České republice byly iBeacony prozatím využity jen pro sběr dat a to v OBI a v Kotvě. Více v prezentaci Petra Dvořáka z Lime-HighTech Solutions.

Crowdwriting, který vyšel lépe, než sami čekali

Ján Simkanič promluvil o knize Mé dětstí v socialismu, kterou ve výsledku psalo více než 75 osob, a pořád se tak měnila pod rukama. Původně mělo jít jen o e-knihu. Nakonec ho ale oslovilo nakladatelství a počáteční one man show se rozjela na plné obrátky. Mediální partnerství, známé osobnosti, mnoho náhod, které dohromady přinesly na charitu 222 765 Kč. K úspěchu je dle Jána potřeba odhodlání, systematičnost, vytrvalost, otevřená mysl, důvěryhodnost, obětavost, kontakty a odvaha. Celá prezentace zde.

Vydařené kampaně

Marketéři dostali na konferenci prostor, představit svoje úspěšné kampaně, které zajímavě spojily technologie nebo sociální sítě a kreativní nápad.

Olympus

Přechod z velkých zrcadlovek na malé, lehké a praktické byl pro Olympus výzvou vrátit trh fotoaparátů zpět do růstových čísel. Od vzniku iPhonu a následně Instagramu trh totiž každoročně klesal o 10 %. Kampaň s cihlou a helmou, které měly dodat tu patřičnou váhu fotoaparátu, byla dost střelená, ale vyšla. Prodeje stouply o 70 %. Dokonce i tu cihlu si někdo koupil…

 

 

Nadace Leontinka

Instagramovou kampaň pro nadaci Leontinka, pomáhající zrakově postiženým dětem, se opravdu povedla. Prezentoval ji Will Rust z Ogilvy a předvedl fotofiltry pro jednotlivá zraková postižení. Výsledky ústředního motta: „Jaké by to bylo žít s filtrem, který nemůžete vypnout“, naleznete pod #MymaOcima či #ThroughtMyEyes.

Heineken

To, že se big data dají využít i v hezké podobě, dokázali v Zaraguze pod vedením Jana Jelínka, když pro Heineken zpracovali Prahu jako symfonii z aktivit sociálních médií a MHD. O výsledku se přesvědčte sami, doporučujeme i jako podkladovou relaxační hudbu.

Aktualizace 19. 3. Všechny prezentace z New Media Inspiration jsou k nalezení na Slideshare.

 

-luc-, -js-