Tags

Related Posts

Share This

FashionTech po česku

Konference FashionTech, která proběhla 19. 3., se zaměřila na propojení módy, designu a technologií.

Wearables

Wearables zažívají v současnosti boom – hodinky, náramky, náhrdelníky. Jak však zmínil analytik Tomáš Pflanzer – až 50% lidí přestane své wearables používat již po prvním roce, protože si je koupili zejména kvůli designu a stylovosti spíš než kvůli jejich účelu (nemluvě „otravném“ častém nabíjení baterií). Proto je jeho doporučení  jasné – spojit wearables s účelností.

Další přednášející, designér Petr Kosnar, se denně zabývá digitálními návrhy a jejich praktickým využitím v Smart Home. Podle něj není vytvoření wearables produktu až tak náročné po technologické, ani finanční stránce, jak se může zdát. Doporučil Lily Pad Arduino, díky kterému si můžete za zhruba 20 dolarů vyrobit svůj vlastní wearables produkt.

 

smart-watch-tech

O tom jak wearables vytvoření v praxi vypadá prozradila Dominika Potužáková se svým produktem Oris. Dominika navrhla náhrdelník pro matky předčasně narozených dětí. Upozornila na to, že samotnou výrobu předchází důkladný výzkum oblasti, v níž má být wearable používáno.

Propojení módy a technologií využila i umelkyně Kristi Kuusk a její projekt Bedtime stories. Pomocí speciální látky přenáší 3D příběhy. Aplikace je dostupná zatím pouze na Androidu.

Start-upy s propojením na módu

Vystoupilo jich hned několik.

Ladybag, která zahřeje, nabije telefon či tablet. To vše je zabaleno ve stylové kůži.

Saphirio – start-up, který prostřednictvím šperků umožní zvednout příchozí hovor, odeslat sms, zjistit GPS souřadnice, nebo poslat tzv. SOS zprávy, pokud je nositel v ohrožení. A pozor, hledají designéry, kteří by jim pomohli s dalšími návrhy.

Styleme.to – má pomoci uživatelům najít vhodnou kombinaci oblečení. Podle vlastních preferencí, nebo podle toho, co má v šatníku.

SizeID  – start-up, který pomáhá uživatelům vybírat správné velikosti oblečení při online nákupech (standardizace velikostní tabulek). Na trh přichází i jejich mobilní aplikace, která by se měla podle zakladatelů stát součástí běžného nakupování.

Start-upy mají postaven byznys model především na kvalitním e-shopu, propojení s většími módními značkami a propagaci prostřednictvím sociálních sítí. Některé jsou v procesu hledání investora.
Například Fashion.stl se prezentovala s upoutávkou na přehlídku, která propojí módu a 3D tisk. Avizovaný termín přehlídky: 3. 10. 2015

10957748_562096723893998_6987106075677837863_n

Sociální sítě

Win Win Love doporučují vytvořit si síť ambasadorek, které ovlivňují v módě své okolí. Odměnou jsou pro ně módní doplňky, kosmetika, ale i pravidelné schůzky Win Win Love. Dívky organizují i pravidelné fashion pop-up events, které jsou skvělou podporou jejich značky v offline.

Offline aktivity ve spojení s módou a marketingem popisuje ve svém blogu i jedna z hlavních organizátorek akce Pavlína Louženská.

Specialista na sociální sítě Jakub Drahokoupil pak z vychytávek vyzdvihl  Google Tag manager jako nástroj, který efektivně vytváří a automatizuje tagy pro web či mobilní aplikace.

-kk-